مديريت تداركات شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران

pic

مديريت تداركات

درباره مديريت

​مدیریت تدارکات وخدمات کالا عهدار تهيه و تدوين استراتژي وخط مشی كلان نظام تداركات از جمله خريد اقلام و تجهيزات مورد نياز عمليات طرح ها و پروژه هاي مرتبط با قراردادهاي مربوط به موضوع فعاليت شركت و شناسائي ، بررسي ، ارزيابي ، توانمندي ها و قابليت هاي سازندگان و توليد كنندگان داخلي در راستاي تحقق خود كفائي ، صرفه جويي هاي ارزي ، كنترل و نظارت بر روند انجام سفارشات و خريدهاي داخلي و خارجي ، تامين به موقع كالا در چارچوب خط مشی و مقررات و بودجه هاي مصوب شركت ، مشاركت و همكاري در تهيه برنامه زمانبندي مربوط به تقاضاي كالاي مورد نياز پروژه ها ، نظارت بر تحويل و نگهداري كالاهاي وارده در محل اجراي پروژه نظارت بر عمليات انبارداري ، نگهداري ، اخذ خسارت كالا در مراحل مختلف ، تائيد هزينه هاي مربوط به امور كالاي طرح ، نظارت بر نگهداري تنخواه گردان و برقراري ارتباط وهماهنگي با واحدهاي مختلف جهت تسهيل و تسريع درامر تامين كالاي طرح ميباشد.همچنین پاسخگوئی وارتباط با سازمانها ونهادهای دولتی مانند دیوان محاسبات , سازمان بازرسی کل کشور , حسابرسان وبازرسان قانونی ونیز سازمانها ودوایر دولتی مانند وزارت راه وترابری , گمرک ایران بانک مرکزی وبانکها و موسسات مالی و .... درخصوص انجام تشریفات مربوط به خرید, ثبت سفارش و واردات کالاهای خریداری شده .

 
pic

اهم وظايف

  • وقوف كامل به اصول تجارت بين المللي و مقررات مرتبط به منظور تجزيه و تحليل نوسانات اقتصادي در بازار جهت تسهيل و تسريع و تامين كالا و تجهيزات شركت و برنامه ريزي جهت استفاده از ارتباطات شبكه هاي اطلاعاتي به منظور نيل به اهداف فوق.
  • تعيين خط مشی هاي تداركاتي مطابق با اهداف و مقررات ، آئين نامه ها ، برنامه هاي شركت در چارچوب اساسنامه در جهت اهداف و ماموريت هاي شركت و هماهنگ با ساير مديريت ها
  • نظارت بر فرآيند انجام فعاليتهاي بازرگاني و خدمات مربوط در زمينه توسعه و گسترش فعاليت هاي شركت و برنامه ريزي فعاليتهاي امور تداركات كالا بر اساس خط مشی ها و سياستهاي استفاده از منابع داخلي و اعمال روش هاي موثر جهت صرفه جوئي در هزينه تداركات كالا شركت .
  • سرپرستي و نظارت بر تعيين خط مشی ها و سياستهاي تداركاتي شركت در جهت خريد كالا و تجهيزات پروژه ها از طريق پيمانكاران داخلي و خارجي . سرپرستي و نظار
  • سرپرستي و نظارت بر انعقاد قراردادهاي خدمات بازرگاني با موسسه و اشخاص ثالث داخلي و خارجي بر اساس مقررات و مصوبات شركت
  • بررسي و تائيد گواهي پرداخت هاي پيمانكار حمل و نقل با مهندسين مشاور در ارائه خدمات كالا .
  • سرپرستي و نظارت بر تامين كالاي پروژه و اقدامات مربوط به سفارش خريد مستقيم ، تشريفات استعلام ، مناقصه و جلوگيري از بروز هر گونه وقفه در پيشرفت پروژه ها و حصول اطمينان از اينكه كالاي مورد درخواست به موقع خريداري و حمل و ترخيص شده است .
  • نظارت بر ايجاد بانك هاي اطلاعاتي به منظور نگهداري مشخصات فني كالا و توانمندي فني و مالي توليد كنندگان و تامین كنندگان خدمات بازرگاني در داخل و خارج كشور
  • نظارت بر مطالبات كارشناسی و تحقيقات انجام شده در زمينه بررسي منابع تامين كالاي پروژه در داخل و خارج كشور .
  • مديريت و نظارت بر تهيه وتنظيم گزارشات جامع از روند خريدهاي انجام شده و ايجاد هماهنگي لازم در رابطه با اخذ تصميم در كميسيون مناقصات و كميته فني بازرگاني .
  • نظارت و سرپرستي درايجاد واستفاده از سيستم مكانيزه كالا و كنترل اقلام موجودي بين راهي و سفارش شده .
  • سرپرستي و نظارت بر امور گشايش اعتباري اسنادي آگاهي از مقررات مربوط و هماهنگي جهت انجام تشريفات قانوني آن .
  • سرپرستي و نظارت بر انجام تشريافت ثبت سفارش كالا در وزارت بازرگاني .
  • نظارت بر امور قراردادهاي بيمه و شركتهاي بيمه و دستور پرداخت هاي مربوط سرپرستي بر محاسبات مربوط به وصول خسارات.
  • مسئوليت و سرپرستي بر امور بانكي و گمركي و ترخيص .
  • حل و فصل مشكلات ارزي در رابطه با سفارشات با استفاده از روش هاي مناسب تامين مالي در تجارت بين المللي و هماهنگي لازم با مسئولين مديريت مربوطه.
  • سرپرستي و برنامه ريزي در انجام بازديد هاي بازرگاني و بررسي و بازدیدهای فني از نمايشگاهها و كارخانجات داخل و خارج كشور و اتخاذ خط مشی ويژه جهت استفاده هر چه بيشتر از منابع و صنايع توليد داخلي .
  • نظارت بر انعقاد قراردادهاي خريد ، ترخيص وحمل ، بيمه بازرسي و ساير موارد مرتبط با تامين كالاي مورد نياز طرحهاي مهندسي با توجه به قانون مناقصات و آیین نامه معاملات و مجوز هاي مربوطه .
  • نظارت بر برآورد بودجه جاري واحدهاي زير مجموعه با توجه با اضافه كاري و انجام ماموريت هاي اداري در ارتباط با خريد ، ترخيص حمل كالا و كنترل و تائيد هزينه ي انجام شده .
  • نظارت بر سرپرستي و عمليات انبارداري در انبارهاي پروژه هاي طرح ها و حصول اطمينان از رعايت كليه ضوابط ، مقررات ايمني و استانداردهاي نگهداري كالا در انبارها به منظور پيشگيري از فساد كالا در اثر عدم توجه به نظارت ايمني و نحوه نگهداري آنها برابر دستور العمل كارخانه هاي سازنده.
  • نظارت بر نحوه تحويل و تحويل كالا و مورد استفاده پيمانكاران و حصول اطمينان از تحويل بموقع و كنترل بر تقاضاهاي كالا از انبار پروژه هاي و امضاهاي مجاز پيمانكاران معرفي شده .
  • نظارت و كنترل دقيق بر اقلام مورد استفاده در پروژه ها به منظور آگاهي از مازاد بر مصرف و به موجودي گرفتن آنها براي استفاده در پروژه هاي آتي و يا پيشنهاد براي كاهش و يا حذف تقاضاهاي مشابه و بالعكس آگاهي از انجام پروژه هاي مترادف به منظور خريد بالك با هدف اقتصادي آن.
  • به كارگيري روش هاي مناسب به هنگام تداركات بين المللي در برخورد با نوع مذاكرات مبتني بر اصول و یا مبتني بر مواضع به منظور حفظ شئون و شخيصت حقوقي سازمان متبوع.
  • شركت در جلسات عمليات اداري واحدهاي مختلف مديريت و اظهار نظر در مورد مسائل مرتبط با كالا و ارائه پيشنهاد بمنظور رفع تنگناهاي احتمالي .
  • حضور در جلسات مافوق به عنوان عضو اصلي جامع و ارائه گزارشات مربوط به تهيه و تداركات كالاي مورد نياز طرحها و تصويب آن .
  • برنامه ريزي و نظارت بر برنامه هاي امور پرسنلي در خصوص آموزش ترفيع انتصاب ، جابجائي نيروي تحت سرپرستي .

واحدهاي زير مجموعه

مدیرتدارکات وخدمات کالا -تدارکات کالا -اداره پذیرش وپیگیری تقاضاها -اداره خریدهای داخلی -اداره خریدهای خارجی -اداره خدمات بانک وبیمه وتطبیق اسناد -اداره ترخیص وحمل کالا -عملیات کالا -انبارعملیات کالا -کنترل کالا -رسید وارسال وبرنامه ریزی کالا -بازرسی انبارها تدارکات وخدمات کالای طرحها